Sunday, May 09, 2010

Putaran Kehidupan

Assalamualaikum W.B.T...

Setiap permulaan ade pengakhiran dan setiap pertemuan pule pastinye akan diakhiri dengan perpisahan..

Kini status sebagai seorang mahasiswa Universiti Sains Malaysia hanye tercatat pade kad matrix semate-mate dan bukan lagi pade realiti kehidupan..

Realiti kehidupan telah berubah daripada seseorang yang bergelar mahasiswa kepada seorang manusia yang akan mule bekerja mencari nafkah untuk diri sendiri dan keluarga..

Taknak Sambung MASTER kew??

Soalan yang paling famous yang keluar dari mulut kawan-kawan dan jugak junior-junior pada budak-budak final year..Awal-awal dulu memang semangat sangat-sangat nak sambung..tp bile dah merase bagaimane susah dan seksenye nak wat final year project,semangat nak sambung master terus mengecut kew tahap yang paling maximum..huhu..tapi sebenarnye teringin kot..bile pikir-pikir balik ape salahnye kalo sambung kn..alang-alang otak still boleh lagi memproses maklumat,masih lagi boleh menerima ilmu..tak elok nak sia-siakan macam tu jew..hmm, fenin-fenin..Master kew keje???Master kew keje??

Bile da habez study nie mule la terkenang-kenang segale peristiwe pahit, manis, masam, kelat, 3 rase..tapi semua peristiwe tu da jadi sejarah yang takkan dapat diputarkan kembali..sob3..

Bermula dengan minggu orientasi yang sangat mencabar dan berakhir dengan viva(presentation final year project) yang perlu digalas dengan penuh tanggungjawab dan rase kecuakkan..Berdepan dengan pelbagai ragam lecturer..bolehkah aku present dengan baek 11 MEI 2010 kul 4 pm nanti??InsyaAllah, tiade ape yang mustahil..Soklan yang akan ditanye,adakah soalan yang complicated??mintak-mintak dijauhkan..

Rindunye pade junior-junior semua..Amal, Syida, Piah, Raden, Hana..bile lagi ek kite bley jumpe..rindu sangat-sangat-sangat-sangat kat korang...Terime kasih kat semua coz jadi junior-junior yang baek dengan kak nurul..banyak suke duke kite bersame kan..korang semua buat LI elok-elok eh..bile da start jadi final year student, wat projek korang dengan terbaek eh..Kak nurul sentiase mendoakan yang terbaek untuk korang semua..InsyaAllah,kalo ade jodoh dan diizinkan Allah kite akan jumpe lagi..p/s: jangan lupe bagi kak nurul bunge tyme kak nurul grad nnt eh..tak pon bagi teddy bear beso..hehe..gurau je..korang datang jumpe kak nurul pon da jadi hadiah terbaek bagi kak nurul..pastu kite tangkap gamba ramai-ramai..wah,tak sabar nak tunggu hari tersebut..hehe..

Shazwani Shaikh Bokhdi, Nur Farhamizah, Syazwani Nasir, Fadzilah, Azilah, Masyitah dan semua lah budak-budak yang da nak keluar dari USM yang disayangi..kite juge akan menjarakkan hubungan yang disebabkan oleh perbezaan negeri masing-masing..bile lagi bley jumpe korang-korang eh..tp, yang pasti tyme grad nanti la eh kite akan wat reunion kembali..lebey kurang 2 bulan lebey jew lagi kite-kite nak grad kan..cepatnye mase berlalu..yati ngan enol jangan terase lak aku tak mention name korang kat cini..kite kan duk dekat-dekat jew..walaupon da berpisah sebagai kawan sekuliah tapi kite tetap akan jadi kawan senegeri walaupon aku hometown kat kedah..heh3!!kalo ade mase kite bley keluar same-same lagi..jom meronggeng..

Setiap ape yang berlaku sepanjang perkenalan kite sebagai kawan-kawan seuniversiti tak kire lah peristiwa manis kew pahit kew akan menjadi kenangan terindah yang pernah terlakar dan akan ku simpan dalam memori ingatan jangka panjangku..

Khas buat semua student-student, lecturer-lecturer, staff-staff dan sape2 lah yang ade kaitan ngan USM..Terime kasih kerana mengizinkan aku duduk kat Usm nie selame 3 tahun..segale ilmu, kemahiran dan jase baek yang telah diperturunkan kat aku hanye Allah saje yang dapat membalasnye..Terime kasih yang tak terhingge diucapkan buat semua..Luv USM forever...


Gambar-gambar kenangan sepanjang 3 tahun di USM..


First year: Explorasi Mukahead,Taman Negara Penang..1st aktiviti
bersame skul Bio..
Amali Mukahead..nie lah hasilnye..tikus tuk masak
tengahari..yum3!!

Teman-teman seperjuangan- karate..


Bersame kumpulan nasyed FarEast...


Practical zoology: Bedah katak dan cicak..

FieldWork ke Pusat Aquarium Teluk Bahang, Penang....
Latihan Industri di Zoo Taiping...
Jom maen ngan anak singa..
Meronggeng ke Komtar
Berada di block Saujana M04 tyme cuti sem..
Zoologist-3rd year...

Bionite-Malam Seribu Kenangan..

5 comments:

  1. da alme x jalan...
    walk sekejap...

    ReplyDelete
  2. Sebuah buah blog yang baik.., saya suka.. widget yang tidak terlalu menserabutkan mata..
    bahasa yang digunakan juga boleh tahan..
    Sebab saya amat susah nak faham bila baca artikel yang menggunakan bahasa 'moden' dan shortfont melampau melampau...
    walau apapun saya suka penampilan blog ini...

    ReplyDelete
  3. tq 4 ur comment muara...hmm,saya da visit ur blog..tp xtau nk comment kat mane..ur blog also nice..nice arrangement..

    ReplyDelete
  4. hua hua,sob2..smbungla master,bley kita berpoya2 di usm agi!

    ReplyDelete
  5. sambung jer master dr org wak burger,
    one more, don't measure oneself from their appearance...
    _don't take it too seriously_
    (from registered engineer from BEM}

    ReplyDelete