Friday, February 04, 2011

Risiko keluar tyme cuti perayaan ----> Parking takdek!!!

PARKING!!!...Nie lah antara masalah utama yang aku kene face semalam...Tau-tau jela semalam hari raye cine kan...So,kat mane-mane pon penoh dengan manusia b'bangsa cina...Tapi tak kurang gak dengan bangsa-bangsa laen...Dah name pon cuti kan...Tyme nie la nak keluar ngan family or kawan-kawan...

Semalam aku keluar dengan sorang kawan aku yang baru balik dari U...Tempat pertama yang ktorng tuju---->TESCO...Punyelah susah nak cari parking kat dalam tu...Ade tu ade...Tapi kat ujung dunia Tesco...Disebabkan nak jugak try cari yang dekat-dekat dengan pintu masuk Tesco,terpakse pusing 2,3 kali jugalah..Tapi last-last kat ujung dunia Tesco gak yang ktorng dapat..Takpelah,janji dapat gak park kat dalam..Kalau park kete kat luar membahang plak kete tu nanti...Al-maklumlah,cuace kat luar semalam perghhh,panas kot...

Ok settle hal kat Tesco...Bergerak plak ke----> KFC Lumut....Haaaa,kat sinilah yang paling letey nak cari parking...Mule-mule try cari kat port biase ktorng park...Result---->ade 1 parking...Adjust punye adjust kete tu,last-last give up...Ok aku tak reti parking straight macam nie...Even dah cantek dah port yang aku dapat tu..--->depan KFC kot...Tapi takpe...Dari aku continue n den langgar ape-ape kang susah plak kan..So,keluarkan balik kete dari parking tu n den pusing cari parking laen...Dalam 5 minit duk pusing-pusing cari parking tu,last-last nampak 1 parking kosong...Jauh sikit la dari KFC tu...Tapi sayang seribu kali sayang,tak muat plak dah...Kete aku,eh silap..Kete abah aku t'panjang sikit plak...Kalo kete kancil sure dah bley perosok kat situ...Ok takpe...Cari parking laen...Lame jugaklah nak pusing-pusing cari parking nie...Dan akhirnya,port kurang baek punye ktorng dapat----->depan kedai arak Heineken...Adeiys...Tapi,tak kesah la..Janji dah dapat park kete tu...:)

Sepanjang jalan balik dari Lumut,tu diaaa..penoh dengan kereta habaq hang...Sampai berlapis-lapis parking tu aku tengok..Sampaikan jalan yang boleh 2 kereta sekali lalu,dah jadi 1...Adoiii..Memang parah kalo keluar jalan-jalan tyme cuti peristiwe nie..Serik aku...agegegege...


No comments:

Post a Comment