Wednesday, June 13, 2012

Soksek Soksek Hari Kenduri Part 2!!!

Assalamualaikum
Kali nie nak sambung sikit lagi pasal hari kenduri kakak aku tuh...Alhamdulillah semua ok..Tapi yang problemnya pasal katering..Senanye takdekla nak panggil katering mering sangat..Sebab abah aku upah kawan die masak je...Orang-Orang tuk basuh pinggan,angkat pinggan semua self service je..Takdek termasuk dalam bayaran tuk masak tu pon...yang pakej masak tu plak die sertakan sekali dengan set karaoke..so,nak taknak amek jugaklah kan...

Nak dijadikan ceritenye, pada hari kenduri tersebut b'siap sediala nk meraikan tetamu yang mai nak makan..Majlis start kui 11am..Kalo ikut pada kat jemputan kawen tu la..Tp malangnya,tunggu punya tunggu lauk kenduri yang abah aku upah kawan die masak tu tak sampai-sampai..jam kat tangan dah kui 11.30am dah..Dengan set karaoke ke mane..Lauk ke mane...Adeiys..Sambil-sambil duk tunggu tuh,aku pon belek-belek la cawan pinggan yang die mai anto malam semalamnye..Aduyai..Satu lagi malapetaka hari tu..Pinggan dan cawan yang die bagi semuanya kotor giler..jenoh plak la nak kene lap n basuh 1,1 pinggan n cawan tuh..
Lepas dah habez keje-keje mengelap semua tuh, lauk-pauk tak sampai-sampai jugak..Sampai abah aku pi turut sampai ke rumah die..tu pon baru nak angkat periuk masuk dalam van + dengan set karaoke yang sepatutnye dah t'pasang 2jam yang lalu..Sampai gitu sekali..Dalam fikiran aku time tuh,'patut ler amek murah giler,rhopenye service out ke longkang'..

Akhirnya,lepas settle hal-hal lauk pauk tu,maka tetamu mula la datang silih b'ganti..Mak & abah aku la yang paling sibuk time tu melayan tetamu yang b'kunjung..Aku plak tyme tula nk rehat sekejap..tapi tak sekejap sangat la kan..dan-dan tu ade plak tanye pasal nasi putih...bile tanya dekat tukang masak tu,die kate mak aku tak bagitau pon nak nasi putih..die masak nasi minyak je aritu..adoilaaaa...terpaksa la aku & sedara mara aku bersusah payah masak nasi putih..Bayangkanlah..Kiteorang penat-penat wat sambal belacan & ulam-ulam semua takkan la nak makan dengan nasi minyak plak kan..mestilah nasi putih..Memang hura-hara betoi la tyme kenduri tuh..

So,aku lepas dari kejadian-kejadian yang tak bape bertuah tuh..Aku 4 sure akan amek pengajaran supaya perkara tersebut takkan berulang tyme majlis aku nanti..kene ade perancangan awal dengan si dia...yang pasti aku dah tak kan amek tukang masak tu tuk masak tyme majlis aku nanti...hoho..

Oklah ye,,sampai sini dulu kot ceritera aku..Nanti aku nak story kat korang pasal majlis aku plak..Coming Soon..hehe..tatatatata!!!

No comments:

Post a Comment