Wednesday, April 21, 2010

Perjuangan Baru Bermula

Assalamualaikum W.B.T..

Pada tarikh 21 April 2010, 2.15pm, jeng3!!,bermulalah perjuanganku sebagai seorang student Usm menghadapi saat-saat getir menjawab exam..Paper BST203-Population And Community Ecology..Paper-paper terakhir bagi sem nie..tp bukan last paper la..ade lg 2 paper yang sedang menanti detik untuk aku mengadap muke dieorang..

Setelah hampir seminggu lebey jugak mencari ruang untuk memenuhkan otak dengan ilmu-ilmu ecology nie..Akhirnye, termuntahlah sudah semua ilmu yang ade di kepale otak nie walaupon bukan semuanye dapat dimuntahkan dengan success..huhu..

Melangkah ke dewan kembara 2 dengan penuh debar dan gembire..Berdebar sebabnye biase la 1st paper kan..Gembira lak sebabnye lega akhirnya sampai gak giliran nak g jawab exam..2 hari sebelum nie asyik nampak orang laen jew yang g jawab exam..Padahal 3 paper jew kot sem nie..hehe..Sebenarnye lagi cepat habis exam lagi bagos..tapi membawa satu tekanan yang sangat besar pulak bile time nak menelaah la..ntah mane 1 nak start study dulu pon xtau..boleh pecah rasenye kepale nie kalo masuk banyak sangat ilmu dalam 1 mase...

Syukur Alhamdulillah lah aku rase walaupon habis lambat tapi aku dapat study dengan lebey tenang..x banyak tekanan sangat aku rase sem nie..tapi tenang kew??bole la..huhu..Paper exam pon da berade di tangan lecturer..Bersiap sedialah para lecturer sekalian untuk membace hasil-hasil kekreatifan dan kemengarutan kami kat dalam paper 2..

Menempuh perjalanan yang agak jauh,tp x sejauh Hamzah Sendut la...Dengan cuaca yang sangat panas..Bile bukak plak paper BST, ha tu die..siap sediela bukak kalkulator dan gerakkan jari dengan pantas untuk menekan nombor pada kalkulator..Part yang paling aku lemah nie la banyak plak keluar..Mase da la tinggl xbanyak dah..Memang kelam kabut la tekan nombor kat kalkulator sampai nombor ape yang keluar pon da xtau..xkesah la janji dapat jawapan..Selamat la sempat habeskan kiraan dan semak balik semua jawapan..Alhamdulillah,sangat lege rasenye dapat jawab semua soalan walaupon x 100% yakin..

Akhirnye segale penat lelah, usehe,semua da terjawab didalam paper BST203..Hanya menunggu mase untuk melihat hasilnye sahaje...agak-agaknye pe la hasil yang aku dapat nnt eh..Berape aku dapat,bagus ke x,tinggi ke rendah..semuanye terpulang kepadaNye..Aku redha dan pasrah dengan ape yang akan aku terime nanti..pe yang aku da usehe itulah yang aku dapat..mungkin kalo x paper nie rezeki aku mungkin ade kat paper2 len..mane tau kan..wah..pandai jew aku nie..haha..x kesah la..janji dapat sedapkan hati sendiri...hehe..

Sekarang nie tutup sude buku BST,sambung plak bukak buku Bot205..Tapi bile,of coz la malam nie..tinggal hanye kire-kire 5 hari jew lagi mase tuk aku habezkan bace nota-nota Pn.Suri ngan Dr.Sree nie...mase kian menghimpitku..owh,tidak..sempatkah aku nak study..huhu

Jom-jom kite study..(^_*)V

1 comment: