Saturday, April 17, 2010

Kembalikan Mood Studyku!!!

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...

Nape mood aku nie..da nak start exam nie nurul..awat la ang duk wat lagu nie..ishk3!!!
Paper 1st da la juz around da corner je nih..tp..tp..
Awat la aku duk bace part Prof. Mashhor nie xbez2 g..
Padahal aku rase x banyak mane pon..aiyak..nie msti sbb rase x bnyak kot yang duk men2 nie..nie nk kene penampar ngan diri sndri nie..huhu!!!

Part Dr.Shahrul da bez wat nota..tp review balik idoknye lg..hmm, bile ye... sok, luse, tulat..arhhh..jgn2 kene settlekn review nie sblum slase..tp bole kew..insyaAllah,Nurul Afiza pastikan anda fokus pada study ye..msti bole punye..terbaekkkk..(bak kate syida)..hehehe!!!

Bile nk mkin dkat ngan 1st paper nie mkin b'debar2 lak rase d ati..nape ye??salah satunye mungkin sbb study pon tah pe2 kot..rase mcm kosong jew ilmu di dade..riso x ley jwab nnt.. ishk, pe aku nie, yg penting aku kene lew brusehe dulu n then tawakal n lastly b'doa kat Allah..hanye pade Die jew tmpat yang bole aku minte tolong..yg penting mlm nie aku kene hbezkan part prof.Mashhor nie..xley tngguh2 lg..chaiyok2!!!

So,camne aku nak kembalikan mood studyku nie yer???

Yang pertamanye mstila kene tutup ternet nie lu..coz kalo da bkak ternet mmg 1 keje pon xley gerak..btol x??kejap2 nk bkak fb, nak tngok email lah, nak tngok sape yg 0n9 ym la..bkak blog..pas2 asyk duk ngadap blog...2kar yg i2, edit yang ini..hmm,mcm2 ley wat kot kalo bkak blog nih..so,kawan2 kalo nak study jgan bukak ternet ye..AMARAN!!!hehe!!

Yang keduanye aku kene fokuskan diri aku nie pada study..jangan duk pikio bende2 len..nie x jap2 otak nie merewang pikio bende len..Contohnye pikio nak makan la antaranye..al-maklumla bile mai study week nie tido lambat n mule la rase lapo tngah2 mlm nie..jgn da makcik nk jual karipap mlm2 nie sude..tutp smpai d matrx jew ye citew 2..haha!!

Yang ketigenye aku rase nk pnggil blik mood aku nie, jangn bnyak nyembang..kalo duk mnyembang mmg x mai2 la jwabnye mood study aku nie...tp bnde 2 mmg susah sngat nk elak..tetamu hrus d layan..n owang pon kene melayan aku sembang gak..haha..lumrah dunia kn..bile duk study jew bosan ow..so,nyembang la satu-satunye care ley hilangkan kebosanan..bagi aku la..senanye bnyak g care kn..tp suke beno pilih care yg ini...tp,nyembang pon kene b'pade2 ye..trutamenye time study week nie..jangan smpai x study langsung sude..reminder2!!!tp kadang2 kalo nyembang pon bole dtangkan mood tuk study pe..kn2..ngeee!!!

Ntah ley ikot kew x..tp InsyaAllah,aku akan cube..hehe!!!

So,pesanan tuk diri sendiri, rajin2 la study ye..mase depan di tangan anda..acece..Rasenye sampai sini lu kot tuk sesi pagi nie..sbbnye,aku nak study la weh..hehe..kang duk ngarut banyak2 kat sini kang study plak ntah ke mane..kang x smpat lak nak bezkan part prof. Mashhor nie..huhu..So, sbelum aku mengundurkan diri, aku nak wish kat semua student USM:Good luck for da coming final xm..Hope semua dapat result yang gempaq2 ye..amennn..Ingatlah bahawa ilmu 2 datangnye dari Allah, so manfaatkanlah sebaek2nye...


Assalamualaikum...



2 comments:

  1. huhu..btol la 2..tyme2 exam mmg slalu kita diuji mcm2 ni..ingat balik niat study..msh ada ms..truskan usaha w/pon di saat akhir..yeahh!!

    ReplyDelete
  2. btol 2 jauh ati..mmg bnyak dugaan bile mai study week nie..arap dapt tempuh semuanye..yeahh jgak..haha..

    ReplyDelete